Tokyo dag 3 - forts.

Tillbaka i 'våra' gamla kvarter. Efter museibesöken tog vi oss till Kudanshita/Jimbōchō där Kudan Institute, skolan där vi läste japanska, låg (skolan har dock flyttat nu..). Det blev såklart sushi på 'vårt' kaitenzushi-ställe, där Kai blev kallad samurai (pga. frisyren antar vi) och vi åt en massa grymt goda kappamaki! Sedan tog vi oss till arkadhallen som vi brukade spela på, och självklart blev det Jubeat för hela slanten. Oj vad det spelet är grymt kul, verkligen synd att det inte finns i Europa!


Bjuder på en mix från 'våra' gamla kvarter. Vi hann med två besök, dag 3 och dag 8. Vid det andra besöket åt vi på en indisk restaurang (som vi provat tidigare). Tyvärr hade dock 'vårt' indiska ställe stängt.. tråkigt men det verkar vara Tokyo i ett nötskal, saker förändras ganska snabbt.


 

~ i våra kvarter ~ Kai promenerar förbi en kombini ~ jag på vårt kaitenzushi-ställe ~ Kai dricker ocha ~ Jubeat ~ DDR ~ Jubeat dag 8 ~ grymt stort naan-bröd och indisk curry ~


1 luinlote:

skriven

Jag har följt din blogg ganska länge nu, men jag tror att detta är premiär-kommentaren! ^^ Vill i alla fall tacka för en rolig blogg med roliga inlägg och mycket fina foton! <3



Jag gick faktiskt också på Kudan Institute i Jimbocho när jag studerade i Tokyo - var där mellan September 2008-Mars 2009! Hade ingen aning om att skolan hade flyttat? O_O Vad hade ni för lärare? :D



Jag hade också en indier-favorit där - låg på book street! Undrar om det var den ni åt på, eller om det är den som försvunnit? jag ÄLSKADE den så mycket!



Saknar Japan/Tokyo något enormt hela hela tiden, och ska nu äntligen tillbaka igen om bara några veckor - ska bli underbart!

2 gil:

skriven

riktigt avundsjuk på dig här! Jag önska att jag kunde ta mig till japan/tokyo!

Ser jätte kul ut! Dina bilder är jätte fina :D



ha en bra dag! :)

3 gil:

skriven

glömde tillägga att din blogg är jätte fin :D

Kommentera här:

Web Analytics