Sunshine Sushi

Ja, nu har vi bott i Helsingborg över 10 månader. Helt crazy! Och jag har såklart försökt att testa all sushi som staden har att erbjuda, även om jag faktiskt har ett par ställen kvar. 
 
 
I närheten av där vi bor ligger Sunshine Sushi, där jag har hunnit med ett flertal besök. Liksom Hälso Sushi i Göteborg, så håller sushin en jämn nivå och man vet vad man får. Inget extraordinärt men verkligen inte dåligt. Sushin görs på beställning (i alla fall när jag varit där) och det är ok variation på bitarna. Under lunchtid är priset bra, 69:- för 9 bitar, misosoppa och japanskt te. (Bättre pris än på andra ställen här i stan, då de flesta andra har mindre storlekt på nigiri och även hosomaki - smala rullar).
 
 
 
Riset är gott och har fin konsistens. Det serveras lite ljummet med kall neta(topping), som det ska vara! Soppan är god, med wakame och silkestofu, men tyvärr är sojan i saltaste laget och man får se upp så att inte kocken strör sesamfrön över nigiri och maki (hände mig dock bara vid mina två första besök). Makin är lite tråkig, 4 likadana bitar, men de är goda. Till skillnad från flera andra Helsingborgs-ställen så har Sunshine Sushi inte hosomaki, och speciellt min favorit kappamaki (gurk-maki), vilket är lite synd, å andra sidan får man mer mat för pengarna då rullarna som ingår i menyn är större än på andra ställen.
 
 
 
Lokalen är ljus och fin, och mycket välbesökt under lunchtid. Personalen är trevlig och tillmötesgående när man vill byta/ändra i menyerna, vilket såklart uppskattas! Allt som allt är det bra, lite tråkig sushi men som sagt så håller den en jämn kvalitet. Trevlig personal, närhet till hemmet och fin fisk gör att jag gillar det.
 
Läs min recension på sushikartan här.

1 tyraelvira.blogg.se:

skriven

mums vad sugen jag blev nu... sushi! <3

2 Sofia:

skriven

Spännande! Har aldrig ätit det :-)

3 rebeckasstories.blogg.se:

skriven

så gott!:)

4 Anna Röd - Nörd & Filmskapare:

skriven

Älskar Sushi! Min favoritsushi som jag testat hittills finns antingen på East City i Uppsala eller Fuji i Bangkok

5 Make the seconds count:

skriven

Åh, sushi är så spännande! Dock vågar jag än så länge endast äta de med räkor och stekt lax. ^^

6 Annster:

skriven

Ser riktigt gott ut :)

7 Josefine Anerland:

skriven

Gud så gott med sushi!

8 En Skugga Av Rosor:

skriven

MUMS!

9 Jasmine:

skriven

Roligt att få ta del av ditt inlägg. Jag är ingen finsmakare vad gäller sushi, men jag tror att jag ändå är så pass insatt att jag vet när det inte smakar gott. :P
Kram

10 Betty Bones:

skriven

Aeh nu blev jag bajjasugen på swoooshhhii :(

11 Emelie Petersson:

skriven

Åh, detta ser ut som en gudagåva :-)

Svar: Smarrigt värre i all fall.
Johanna

12 Tess:

skriven

Det ser riktigt gott ut och jag gillar inte ens sushi...hehe :-)

13 LINNEA:

skriven

bästa som finns !! mamma överraskade mig med sushi efter gymmet igår :D love life ! haha kram

Svar: Åh, vilken grymt bra överraskning!
Johanna

14 Sofie:

skriven

gott! vilka härliga bilder!

Svar: Ja, det var smarrigt. Tack!
Johanna

Kommentera här:

Web Analytics