TGR i Japan

Hittade just en artikel om Flying Tiger Copenhagen, dvs. den Japanska filialen till danska butikskedjan Tiger- som i Sverige heter TGR- och som har en massa roliga prylar, partygrejer och kul inredning. När vi var i Osaka så snubblade vi över denna affär, som tydligen var den första. (Nu finns det också en butik i Omotesando i Tokyo) Vi var såklart tvugna att gå in och titta, och ja de hade i princip samma saker som man hittar i butikerna i Sverige (och Damnark också för den delen). Väldigt förvirrande men kul att stå i en butik i Japan och titta på en massa köks- och kontorsgrejer med förklaring och namn på danska!
 
Skyltförnster och skyltar utanför butiken i Amerikamura i Osaka.
 
Vi köpte inget, det kändes lite onödigt att frakta hem saker som ändå går att hitta här hemma. Dessutom var ju förpackningar och skrift på danska, hade de haft japanska förpackningar hade det ju kunnat varit lite kul.

1 Jonna:

skriven

Har du några tips om hur man ska börja lära sig japanska? :)
Har velat lära mig hur länge som helst men jag vet inte var jag ska böra! :(

Svar: Hmm, har ju själv läst språkkurs och universitetskurser så det rekommenderar jag! Man kan alltid köra självstudier med nån bra bok (typ Genki-serien) eller kolla mycket anime, men personligen så är jag dålig på det..
Johanna

2 LORISSA LOVEBOMB:

skriven

Så märkligt det måste kännas. Jag skulle kanske inte kunna låta bli att shoppa ändå, för det finns så mycket fint, men man kan ju lika gärna göra det hemmavid i så fall :)

Svar: Haha, ja det fanns lite för mycket annat kul som inte går att hitta här hemma för att känna något sug faktiskt. hihi
Johanna

Kommentera här:

Web Analytics