Ny kamera

Förra helgen slog jag äntligen till och uppgraderade min gamla, fina Nikon D80 till en D7100! Jag hade funderat och längtat efter en ny kamera alltför länge (sen början av 2012) och just den det blev hade jag jämfört, läst om och bestämt mig för sen ett tag tillbaka. Bästa kameran för min budget kan man sammanfattades som, och även om jag såklart ville ha haft en dyrare och ännu finare så är jag väldigt nöjd! 
 
 
Jag har försökt läsa in mig i manualen (bra tips förresten, finns en massa tips och små inställningsmöjligheter som man gärna missar annars) och provfotat både här hemma och uppe hos syster i Piteå i helgen. Så att jag ska vara bekväm med den inför resan till Japan
 
Nu är jag ju dock väldigt sugen på att uppgradera min optik, men det får bli en senare fråga... 

1 Daniella 🌙:

skriven

kul att ha en bättre kamera inför japan med :D

Svar: Precis! Det var liksom min deadline, att skaffa den innan resan..
Johanna

2 MissNosebleed- En av Sveriges största Alternativa Konstblogg!:

skriven

underbar blogg! Ska också till Japan snart, på söndag faktiskt, och har kollat din blogg hela dagen. har lugnat mig massa :3
Kramar Louise Nosebleed!

Svar: Men tack! Kul att du haft nytta av bloggen inför Japanresan. Vart i Japan ska du? Såg att du ska stanna i ett år, oj så grymt orättvist. Blir "bara" 3 veckor i Japan denna gång..
Johanna

Kommentera här:

Web Analytics