En dag i Osaka

 
Shinsekai, byggdes som ett "framtidsområde" men som numera är fattigt och enligt många Osakas farligaste. Här finns ett flertal fugu-restauranger och många nedgångna hus och affärer. 
 
 
 
 
 
Tjusiga brunnslock finns det gott om i Japan
 
Superpotato! Retrospelsaffär som finns i Tokyo och Osaka
 
Till lunch blev det kaitenzushi, så kallad rullbands-sushi
 
Ikura (laxrom) 
 
Sen lunch = lite folk. Kai syns i spegeln!
 
Kappamaki (gurk-maki) min absoluta favoritrulle! 
 
Vid bardisken finns allt man behöver: ätpinnar, soja, gari, tekoppar, grönt te och hett vatten i kran!
 
 
Obligatorisk "sampuru" (sample), plastmodeller som utanför visar vad som serveras.
 
 
Porslinsaffär
 
 
 Hej hej från Dōtonbori!
 
Mer från vår Japan-resa hösten 2013 finns här

1 Daniella 🌙:

skriven

Rullbandssushi verkar så fantastiskt!

Svar: Det är det verkligen! Finns ju på några ställen i Sverige också faktiskt..
Johanna

2 linnea:

skriven

Så himla kul att se era bilder!
Måste säga att jag i början kände mig lite tveksam till det där med plastmat, men oj va mycket det underlättar! Så är man med på att det faktiskt är en restaurang till att börja med :) betydligt mycket mindre plastmat på kyushu och i mindre städer.

Svar: Vad kul att du tycker det!Eller hur?! Är lite som med foton på maten.. funkar inte i Sverige men är superbra och ser oftast aptitligt ut i Japan. Ja, det håller jag med om.. även om jag mest varit i Tokyo, Osaka och små turistställen.
Johanna

Kommentera här:

Web Analytics