Shibuya Hikarie

 
I närheten av Shibuya-stationen (på den sidan som inte vetter mot Hachiko och Shibuya crossing) ligger Hikarie-byggnaden, som invigdes 2012. Våning 1-11 är öppna för allmänheten (resten är kontor) och där finns butiker, restauranger och caféer. Överst på de publika våningarna ligger Tokyu Theathre Orb, som visar teateruppsättningar och musikaler. I området är det fortfarande ombyggnad på gång så det var lite rörigt kring de stora byggnaderna och stationen. Huset i sig får mig att tänka på robotar, specifikt Bender från Futurama- med fönstren som ögon och mun, haha. 
 
När vi var där (i oktober, sjukt att det snart gått 6 månader sen resan!) hittade jag några väldigt fina prylar i en av designaffärerna, och det fanns också väldigt lockande (men dyra!) fashion-butiker. Även om man inte lockas av shoppingen så är det i alla fall en väldigt fin byggnad och man har bra utsikt från glasvåningarna. Ett tips att kolla in om ni ska till Tokyo!
 
 
Hikarie i dagsljus (extemt tråkigt fotoväder dock)
 
~  Kai beundrar ljusen  ~  otroligt vackert på kvällen!  ~
 

1 Fanny:

skriven

Vilken bra blogg med tips för mig som bor i Tokyo sedan några månader tillbaka men fortfarande känner mig ganska förvirrad :) Tack!

Svar: Åh, vad kul att du tycker det! Spännande. Vad gör du i Tokyo? Hoppas du fortsätter läsa och kommentera. ;)
Johanna

2 Fanny:

skriven

Hej igen, vi kom i första hand hit för min mans jobb, så jag håller mest på att söka jobb och att upptäcka så mycket som möjligt av staden. Fantastiskt ställe! Men jag ska kika vidare på din blogg för att få lite tips om vad jag inte får missa!

Svar: Ah, ok. Då förstår jag. Vill så gärna dit igen en längre tid men det är inte lätt annat än att läsa språkkurs. Förflyttning genom jobbet är väl ett av de enda sätten. Vad kul, gör så!
Johanna

3 Julia Müller-Sandvik:

skriven

Så himla häftigt!! :D

sv: Tack för dina mattips! Tyvärr har jag inte skött mig, men det är allmänt känt att nya vanor börjar på nyårsdagen eller måndagar ;)

4 Malin Aurora:

skriven

Åh<3

Kommentera här:

Web Analytics