Upptagen

Bloggen har inte direkt prioriterats, men jag vill och ska börja lägga upp lite nytt.. jag lovar.* Mycket har hänt och händer just nu och det finns en massa fint att visa här. Men det får bli när det finns tid. Pendlar just nu till Jönköping varje dag, om jag inte är utplacerad i fält i någon kyrka i Småland. Så fritid finns liksom inte.

 

Liten bredvid hög mur i Tokyo... oh vad jag längtar tillbaka!

1 Mammi:

skriven

Låter ju som ni snart ska dit igen... kul...

Kram mammi

2 Johanna:

skriven

Okej. FY! säger jag bara, jag hade skrivit sjukt mycket om fasta objektiv och hela faderullan när jag råkade KRYSSA NER FÖNSTRET! Så förargerligt på mig själv!



Iallfall så vet jag ju inte hur mycket pengar du vill lägga ner på din utrustning, men vet iallafall ett fast 50mm med bländare 1.8 (ska man ha bländare 1.8 får man nog köpa ett fast för att komma ner i priser för oss "dödliga") som heter Nikon AF 50/1,8D, som jag vet många Nikon-användare rekommenderar, och det kostar bara 1490 på cyberphoto!



Fråga gärna mer om det är något du vill veta! Ett 50mm objektiv är väldigt bra för porträtt och "vanlig" fotografering. Ibland kan det kännas lite väl "inzoomat" men det är ju bara att backa några steg! :) Det är det som är så roligt med ett fast objektiv, att man går själv fram och tillbaka för att "zooma" . Man experimenterar lite mer, och blir lite kreativ och mer medveten om vad man fotograferar!



Hoppas du hittar det du söker, och fråga gärna mer! Kram på dig!

3 Johanna:

skriven

Hej igen!



med "mig och min utrustning" har det egentligen inte hänt så mycket mer än att jag faktiskt tog bort det inlägget. Utrustningen var inte nog uppdaterat, ska faktiskt ta och uppdatera med lite ny info! :) kram kram!

Kommentera här:

Web Analytics