40 prenumeranter!

Jag firar att jag nu har 40 prenumeranter på bloglovin' med en minitävling.


Vinnaren får fin-fina origami-papper (washi) från Japan!



För att vara med och tävla, skriv en kommentar och ge ett Japan- eller Asieninspirerat tips. Det kan vara ett recept, tips på bra affärer/websidor, underhållning eller en grym restaurang m.m. Läsaren med det bästa tipset vinner!

Skriv ditt tips senast onsdag, under kvällen utser jag en vinnare. Hoppas på många roliga och bra tips!

1 FLYING MINT BUNNY:

skriven

En cool website, men ja vet int om man kan beställa ti Europa från den ^^'



http://www.curvys.jp/

2 Elise:

skriven

Åhh, då har jag världens bästa tips till dig! Inokashira Parken (hoppas du inte redan hunnit dit). Hoppa av vid Kichijoji-stationen eller Inokashira Park-stationen, och bege dig mot parken! Stanna till i små söta butiker längs vägen dit, och strax innan du går in i parken ska du svänga in på ett sött litet glasskafé där du kan beställa exempelvis cherry blossom ice cream. Bege dig mot svan-båtarna och ta en tur :)

Om du sedan orkar tycker jag att en 30-minuterspromenad bort till Ghibli museumet är nästa stopp :D Detta var min absolut bästa upplevelse sist jag var i Tokyo.

3 Anna-chan:

skriven

I Stockholm finns det i alla fall tre affärer jag känner till som är bra^^ Den första är Japanska torget och de säljer husgeråd, mat, godis, snacks, kimonos, porslin nästan allt! Och allt är importerat från Japan^^

Den andra är Sun-Ai som är en bokaffär men även de säljer mat ect. De har väldigt mycket böcker, manga och tidningar och de har t.o.m importerat en japansk dagstidning som uppdateras^^ Japanska torget ligger på Tegnérgatan 6 och Sun-Ai ligger på Tegnérgatan 18^^ Båda två har även websidor man kan beställa ifrån: www.japanskatorget.com och www.sunai.se.

Den trejde och sista jag vet är JFK - Japan Food & Kitchen. De har också mycket böcker och japanska filmer man kan hyra, de har också mycket mat och godis och man kan även äta mat där de säljer b.la. sushi, yakitori, gyoza mm^^ Även de säljer lite porslin mm. Deras websida är www.japanfood.se men just nu står det att dearas internet shop är stängd, men förhoppningsvis öppnar den snart igen^^

Sedan bara om du är i Stockholm så finns det en väldigt bra restaurang på Stureplan som heter East och har väldigt bra asien och asieninspirerad mat^^ websida www.east.se



Hoppas du gillar mina tips och lycka till till alla andra!^^

4 emma:

skriven

Herregud vad skoj med så många prenumeranter! Grattis! hmm...ska fundera på något att tipsa om...

5 emma:

skriven

Okej, här kommer tre stycken tips på sidor som kanske kan vara skoj att besöka:

www.dropdeadcutekawaii.com

www.allthingskawaii.net

www.japanesestreets.com

6 Patricia:

skriven

Denna sida är vanlig, så du har kanske hört talas om den innan.^^

http://www.jbox.com/home



Sedan några ställen i Japan;

Shibuya Park

Imperial Palace Tokyo

Miyajima, det finns en massa tama rådjur där.

Alice in wonderland restaurant i Ginza

China town i Kobe/Kobe Luminarie.



^^

7 Kanojo:

skriven

Fullkommligt awesome sida för de som vill lära sig Japanska språket, eller om deras kultur (för oss som ännu inte varit där).

http://www.zonjineko.com/

8 Josefine:

skriven

Häftigt allt det här med Japan!

9 Clowie:

skriven

Vet inte om det är för sent.. Men Jag vill gärna vara med och tipsar om :



http://okaeri.se

Det är sen jättefin sida med många söta saker ^^

10 Ina Fina:

skriven

Så fin!

11 Ina Fina:

skriven

Duktig du är :)

12 Ina Fina:

skriven

Och otroligt häftig blogg om att läsa om tokyo love ;)

13 sandra - koreansk pop lover <3:

skriven

Åhh, jag älskar att vika origami!!!

Kan dock bara vika Tranor och upplåsbara kaniner! xDD



Jag vet inte så många sidor som har med Japan och göra men jag känner till de här 2 sidorna

www.yesasia.com



och



www.yesstyle.com



Sedan hittade jag på en sida där man kan prenumerera på Japanskt godis! dock kommer jag inte ihåg namnet...

Hmm ska försöka leta upp den! :o

14 sandra - koreansk pop lover <3:

skriven

eller är tävlingen redan slut? O_O

"senast onsdag" ? ><

Kommentera här:

Web Analytics