Tips på Anime

 
Tyvärr är jag ingen duktig anime-tittare. När jag väl sätter mig in i en serie är jag ofta fast, och filmer (ex. Ghibli) älskar jag, men att börja titta på något nytt tar liksom emot. I veckan började vi i alla fall att titta på en ny anime, nämligen Tamako Market (tyvärr finns bara 12 avsnitt), och nu vill jag fortsätta se på bra serier. Så jag tänkte att ni läsare kanske har tips till mig?
 
Jag gillar slice of life anime, gärna med mycket fokus på miljöer- typ Tokyo eller japanska landsbygden. Mat är ju ett av mina största intressen, och Yakitate Japan är min favoritanime, så fokus på mat är också av intresse. Vi har börjat spana lite på Non Non Biyori, Minami-ke och Ben-to men jag fastnade inte direkt för någon av dem.
 
Så nu vill jag ha alla era tips på anime, hit me! 
 
1 Axel Tojo:

skriven

Rekommenderar "Ookami kodomo no Ame to Yuki" eller annat av Mamoru Hosoda efter att ha fått tipset från en kompis. De är iofs filmer, men det kanske kan gå det med?

2 Emelie:

skriven

Du kanske redan har sett den, men gillar 5 centimeter per second. Tydligen fanns hela på youtube :)

https://www.youtube.com/watch?v=1o6sZ8K3Vy0

Svar: Åh, ja den har jag sett. Väldigt fin!
Tokyoyo

3 Andréa:

skriven

Kolla in Eden of the East. En jätte fin berättelse som utspelar sig både i Tokyo och Kyoto. Väldigt mysig serie.

Svar: Bra tips, ska kolla upp direkt!
Tokyoyo

4 Julia Müller-Sandvik:

skriven

Tengen Toppa: Gurren Lagann <3 <3 <3

5 Mia:

skriven

Hej! Om du har tid tycker jag du borde se "Kotonoha no niwa" och "Summer wars". Två fina filmer med stämningsfulla miljöer :)

6 Sara - Tokyo:

skriven

Jag rekommenderar Brynhildr in the Darkness! Sjukt bra anime, lite mörk men om du gillar serier som Elfen Leid och liknande så kommer du älska denna! Den släpptes tidigare i år och stilen är sjukt fin, men en välskriven och intressant historia. Den är kort, en säsong så det går snabbt att titta igenom :)

7 Andreas Svalås:

skriven

Rekommenderar "Hanasaku Iroha" on en ung tjej som skickas iväg för att jobba på sin mormors hotell ute på landsbygden. Riktigt bra feel-good serie :)

Svar: Åh, så bra! Har sett två avsnitt nu och gillar den verkligen! Tack för tipset!
Tokyoyo

8 Maggie:

skriven

Jag har precis börjat kolla på en ny serie som heter Barakamon, har bara sett fem avsnitt, men gillar den skarpt. Det är en slice-of-life serie som utspelar sig på landsbygden...

Svar: Låter ju perfekt! Ska kolla up den direkt. Tack för tips!
Tokyoyo

Kommentera här:

Web Analytics