Origami och julstök

 
Idag fick jag ett meddelande från någon som önskade köpa några par origamiörhängen att ge bort i julklapp så då blev det till att vika små "självstängande" askar av japanskt papper. Det är lite tidskrävande, men väldigt terapeutiskt att noga vika, trycka och fixa ihop. Vilket gör att jag verkligen gillar origami, jag älskar ju att pilla och fixa med smågrejer. 
 
Förutom att kolla lite i mina origamiböcker så varvade jag vikandet med tvättning, packning och receptletning. Imorgon far vi nämligen på julturné, dvs. först till min familj i Norrköping (och firar lillebror som fyller 20 år!) och sedan neråt igen till Öland för jul med Kais familj. Hoppas såklart på att hinna med lite sushi och anime under julledigheten också. 
 
 
Besök gärna min ->tictail-butik<- där jag säljer handgjorda örhängen i form av små origamitranor.  
 

1 Tokyo-Kitsune:

skriven

Jättefina :) jag har aldrig gjort så små tranor någon gång! Måste vara pilligt ;)

Jag har hängt upp några origami-tranor på sytråd över varandra, tips om man vill japanifiera-mera hemma :)

Hoppas du haft en trevlig kurisumasu!
// Emelie

Svar: Lite pilligt är det, men kul!
Har haft det superbra, detsamma till dig! Såg att du var på den "andra" ön.
Tokyoyo

2 sandra:

skriven

jag hittade precis din blogg, den är jättespännande! Men jag undrar varför ni inte flyttar till Japan? För du verkar ju älska det så mycket.

Svar: Hej! Så kul att du hittat hit! (får man fråga hur?)
Vi vill gärna flytta till Japan igen en längre tid, men det är svårt att få visum. Så det är tyvärr inte bara att flytta dit. :(
Tokyoyo

3 sandra:

skriven

Jag såg din fråga på fokis blogg och tänkte att jag skulle kolla in din :) Jaha men då förstår jag! Trodde det var mycket enklare att flytta dit faktiskt :/

Svar: Ah ok, kul att veta hur ni som läser hittar hit. ^__^)
Ja, jo det hade varit skönt. Men tyvärr inte. Men vi får se vad som händer i framtiden, vi vill ju gärna flytta!
Tokyoyo

4 Julia Müller-Sandvik:

skriven

fantastiskt!!

5 Milla:

skriven

Åh vad fina!! :)

Kommentera här:

Web Analytics