Pingvin på vift i Japan

Pingviner på Ueno Zoo, Tokyo 2013
 
Förra veckan hittade jag den här tokiga videon, med Lala- en sjukt söt tam pingvin. Såklart bor han i Japan och går själv och handlar fisk i den lokala butiken. Bara i Japan!  
  
 
(Väldigt fånig berättare i videon, men ändå söt video!)
 
1 lovisa:

skriven

alltså vad ska en säga? japan alltså. hoppas bara lala har det bra på riktigt, jag menar han är ju som de säger inte direkt gjort för japanska temperaturer...

Svar: Ne, precis. Det är en gammal dokumentär, så jag vet inte om han lever eller är kvar där hos familjen..
Tokyoyo

2 Tokyo-Kitsune:

skriven

Undrar hur pingvinen hamnade där /: vet inte om Lala ska vara lycklig eller inte över att bo i Japan!

Svar: Han verkar ju vara en ganska glad pingvin- men nja, känns kanske lite tveksamt. Men jag kan byta med honom! ^__^)
Tokyoyo

3 Sandra Lundin:

skriven

Men herregud. Så söt men blir som de andra har skrivit lite tveksam till hur den lille pingvinen egentligen mår där.

Svar: Mmm.. Absolut! Den väldigt stereotypa speakern känns ju inte riktigt fokusera alls på det. Förhoppningsvis har den söta familjen lite koll, alt. att pingvinen fått komma till en bättre plats nu. (gammal dokumentär, har inte hittat nån ny info)
Men ja, sjukt sööööt!
Tokyoyo

4 FANTASYDINING-En blogg om temarestauranger och resor:

skriven

Vi gjorde också ett besök på Ueno zoo sist vi var i Tokyo. Jag tycker det är en väldigt trevlig park.Eftersom vi ofta besöker djurparker när vi reser så har jag glömt lite vad som fanns där. Får väl göra ett återbesök till våren ;)

Svar: Ja, det är fint där.
Tokyoyo

Kommentera här:

Web Analytics