2015

Det här året har varit ett år av bloggtorka...
 
Nikko, Japan, april 2015
 
I början av året hade jag grandiosa planer på "ett inlägg om dagen", men insåg snabbt att det inte riktigt är min grej. I så fall hade det mest blivit en massa "vad jag gjorde idag, åt till middag och hade på mig"-inlägg, och nej TOKYOYO.SE är inte en "vanlig" svensk livsstilsblogg. Men ett par inlägg i veckan lyckades jag klämma fram, och en resa till Japan stod på schemat så det fanns ju lite att blogga, planera och peppa inför. 
 
Men så, efter resan i april, fick jag ett jobb som så småningom tagit upp hela min vardag och bloggen har fått vänta lite. Eller ja, ganska så mycket... men jag hoppas att ni väntar med mig. 
 
Ikväll skålar vi in det nya året med Kais familj på Öland. På "andra sidan" väntar nya spännande äventyr. Speciellt en stor ny utmaning som jag snart hoppas kunna berätta även för er läsare om. Jag tror ni kommer att gilla det! Så fortsätt att kika in här även efter att klockan slagit tolv och vi påbörjat ett helt nytt år. 2016!
Hoppas ni är med mig även framöver!
 
Gott nytt år!
 
- translation -
I haven't been the best blogger this year, mostly due to a new job. But I want to wish you all a Happy New Year, and please keep reading in 2016, I've got some great news and a big adventure coming soon.
 

1 Andrea De la Zerna:

skriven

Känner igen mig i din beskrivning. Jag tycker inte heller om att blogga kring ens vardag.. blir rätt tjatigt. Försöker också fokusera på resor :)

Svar: Kul att du fokuserar på resor. Alltid fint med lite "inriktade" bloggar. Kollade in din "Tokyo 2012"-kategori och ser att vi bodde på samma hotell i våras, kul att se exakt samma utsikt!
Tokyoyo

2 Frida:

skriven

Åh, men livet är ju ganska fint ändå när en har så mycket att göra att en inte har tid eller ork att dela med sig av det. När en bara får njuta av att vara mitt uppe i allt, och inte leva allt i efterhand genom blogg. Inget emot någon som bloggar mycket, men har genom 2015 insett själv hur befriande det kan vara att inte **behöva** blogga jämt och ständigt utan göra det när en har något att säga. Har dock tyckt så himla mycket om din blogg i år, hittade hit i början av 2015 och är så glad så glad för det. Kram och gott nytt år!

Svar: Jo men visst, inbillar mig det i alla fall. Har något på gång nu så troligtvis blir det mycket tid till bloggen framöver. ^__^)Så himla glad jag blir av din fina kommentar, ibland känns det som att ingen läser (kan bero på att jag är sämst på att uppdatera) men så ger ni er tillkänna då och då och så blir jag såklart superpeppad på att fortsätta. Så tack tack för dina fina ord, ska absolut köra på. Hoppas du stannar kvar!
Kram
Tokyoyo

3 Patrizia:

skriven

Hej! Tack för en bra blogg!
Tänkte kolla om du har några tips på något bra (och inte alltför dyrt) shabu shabu ställe i tokyo? :)
Allt gott /Patrizia

Svar: Hej och tack!Du, hmm har inte så bra koll. Brukar tyvärr vara dålig på att skriva upp namn på ställen. Men var i april på ett mycket trevligt ställe som hade shabu shabu och sukiyaki. Där plockade man själv grönsaker och beställde in kött. Det var "all you can eat". http://www.mo-mo-paradise.com/english.html
Tokyoyo

4 Patrizia:

skriven

Tack snälla för svar!

Svar: Det var så lite. Hoppas du hittar/hittade nåt bra ställe. Finns ju så grymt många restauranger i Tokyo!
Tokyoyo

Kommentera här:

Web Analytics