Livstecken från Japan

Hej hallå alla trogna som fortfarande kommer in och läser här! Minns ni mig?
 
 
Sista augusti och sommaren har gått så otroligt fort! Vi hade besök av Kais syster och hennes man i juni, jag åkte hem till Sverige två veckor i juli och augusti dominerades av obon-firande (med stor sommarfestival i vår stad) och besök av Malin. Idag svalkade vinden när jag gick till jobbet i långärmat och på vägen hem kunde man nästan känna hösten på gång. Så ovant! Sommaren här är SÅ himla het att man inte orkar göra så mycket och bara man sätter sin fot utanför dörren så rinner svetten. Helt seriöst! Förra helgen drack vi "last summer mojito" i stan, är sommaren alltså redan slut? Ändå fint att Kai blev tillfrågad om att fotas med ägaren till stället. (^__^)
 
Nästa inlägg tänkte jag berätta lite om festivalen som vi var på i början av månaden, den vi missade förra året när vi åkte hem under sommaren. Det var två av de finaste dagarna på året och det kändes superfint att få vara med under ett traditionsenligt sommarfirande här. 
 
 
Känns det värt att jag skriver om vad som hänt, även om det är länge sen?
 
Tänker mig lite fler inlägg i "Vi upptäcker Japan"-kategorin som än så länge består av ett ensamt inlägg. Att tiden går så fort och allt material (alla foton!) till inlägg bara läggs på hög gör mig så himla stressad. Jag vill gärna dela med mig men vet inte om ni dör av tristess av att läsa om saker som hände för 1, 3, 6 eller 12 månader sedan...
 
Här kan ni kolla in några artiklar om Japan (typ bara om mat och dryck) jag skrivit för Odigo förresten.
 
- translation -
It's the end of August and even though I haven't been active on the blog, I'm still here.
 
1 Märta:

skriven

Vilka härliga bilder! Jag hade nog dött där i värmen, haha. Jag läser gärna inlägg om vad som varit på gångs och vad som hänt!

Svar: Tack Märta! Ja det är så ovant med den här fuktiga värmen, jag som aldrig varit utanför Europa under sommaren (förutom här då) kunde inte föreställa mig hettan.
Så bra att höra, tack
sakuradesu.blogg.se

2 Daniella:

skriven

Jag ser mer än gärna tillbakablickar från det gångna året!

Svar: Så bra! Tack för feedback. :)
sakuradesu.blogg.se

3 AM:

skriven

Hej!
Har nyss hittat hit och det skulle absolut inte göra något att få se återblickar! :D Förstår att man inte kan uppdatera konstant så ganska naturligt med inlägg om det som varit.
Spenderade 4 månader i japan för många år sedan men älskar det fortfarande! Keep up your good work! Och älskar bilderna :)

Svar: Åh så kul att du också varit i Japan, det är verkligen en magisk plats! Så kul att du hittat hit. Tack så mycket!
sakuradesu.blogg.se

4 Jennie:

skriven

Åååhhhh!!! Helt fantastiskt att ni bor där nu WOW- så roligt att leta rätt på din blogg- OCH HITTA DIG I JAPAN ^^/ Vill läsa allt du vill blogga om weeeee. Ska nu läsa ikapp bakåt! Äntligen en blogg på svenska därifrån som är så inspirerande och rolig och vilka bilder :D Ha en fin fortsättning på veckan! Kram Jennie

Svar: Så kul att du hittat hit igen! Jag är tyvärr usel på att uppdatera men det finns massor av inlägg som ligger och skvalpar i mitt bakhuvud. Och tack! Detsamma till dig.
Btw, kan inte kommentera på din blog... :(
sakuradesu.blogg.se

5 Jennie:

skriven

Hmmm, kollar genast upp det där med kommentarerna. Har hållt på att omorganisera på bloggen och kan ha kommit åt nån inställning :D *otekniskt "snille"* Har gjort norimakis idag med ditt inlägg som recept :D skitfula med goda (mina alltså)!! Jaaaa, du uppdaterar när du har tid, vi väntar så gärna och under tiden så har jag hittat dina Instagrams med WOHO bilder. Det nyper i hjärtat hur fina de är! Vad roligt att du kikat förbi på min blogg!! Hoppas inlägget hit var OK, bara hojta till om du vill att jag ändrar något. (bilderna hittade jag på nätet från din blogg) :D

Svar: Ja lite konstigt, det stod att man var tvungen att va "gruppmedlem" eller nåt för att kommentera.. ^_^) Tack tack! Blev så förvånad att se det andra inlägget (om min blogg!), tack så fint!
sakuradesu.blogg.se

6 Frida:

skriven

Så roligt att se lite nytt här på bloggen. Älskar att komma in här och få en dos av ditt Japanliv :)

Kommentera här:

Web Analytics