Khoki sushi

I förra veckan blev det som sagt ett besök på Khoki Sushi för lite efterlängtad kaitenzushi (dvs. sushi från 'rullband'). Khoki Sushi är ett av två ställen i Göteborg som har kaitenzushi (vad jag vet).

 

 

Liksom på Haiku Sushi Lounge så är det 'fasta' priser för ungefär 4-7 tallrikar (8-14 bitar) som är snäppet dyrare än annan sushi i stan. Vi tryckte i oss 12 bitar var (6 tallrikar) vilket kostade 89:- under lunch-tid och då ingick även misosoppa. Helt ok pris, och sushin var god även om riset var lite smaklöst. Förutom nigiri och maki fanns också kimchi, lax-sashimi, wakame-goma (sjögrässallad) att plocka från bandet.

 

Vi nöjde oss med bitarna som kom ut på bandet, men det gick också bra att önska och beställa andra bitar. Misosoppan var god och personalen väldigt trevlig.

 

 

 

Väldigt god vegetarisk uramaki (inside-out) med massa fyllning. Det vegetariska utbudet var helt ok, och personalen var mycket snabba på att fixa olika tallrikar till Kai. Även variationen på de 'vanliga' bitarna var bra.

 

 

 

Lax och någon typ av vitfisk med topping, gott! Det blir dock inte lika många tallrikar som i Tokyo, där det är mycket billligare med kaitenzushi.

 

 

 

Jag tyckte att Khoki Sushi påminde mer om kaitenzushi-ställen i Japan (jämfört med Haiku), lite mer avslappnat och faktiskt skönt att sitta lite vid sidan av personalen. Det blir absolut fler besök!

 

Läs min recension på sushikartan här.

1 Malin Aurora:

skriven

Åhh varför bor jag i Östersund, här finns då ingen kaitenzushi kan jag säga..

2 Neha:

skriven

Åh muums!

3 Sandra - If it comes in pink:

skriven

Jag måste erkänna att jag aldrig har provat sushi ;)

4 ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!:

skriven

ååh det var alldeles för länge sedan jag åt sushi !

5 Emelie:

skriven

Vi har en mycket trevlig rullbandssushi vid skolan i Shin-okubo. De som jobbar där börjar känna igen oss nu, och för varje gång vi går dit kan vi mer japanska.

En gång hjälpte en japan mig och berättade att tamamgo sushi ska man äta med händerna, man lär sig alltid något nytt!

Jag och ena kocken har samma favoritsushi dessutom, inari-sushi med majonäs :)



http://tokyo-kitsune.blogspot.jp

6 baka (ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧ *:・゚✧*:

skriven

svar HAHA benet försöker få sin time in the spotlight och vara graciöst typ xD haha gu vad kul :D

7 Malin Aurora:

skriven

Tänkte bara säga att jag utmanade dig till en sådan där 11 frågors grej:)

8 TIMELIMITS:

skriven

Vad gott!

9 linn london:

skriven

har alltid velat prova rullbandssushi, verkar så sjukt mycket roligare

10 Neha:

skriven

Gott:D

11 oroshjärta:

skriven

åh gudars va mycket gott!

12 Silvia:

skriven

Fin blogg :D

Svar: Tackar! Kul att du hittat hit.
Johanna

13 Sofia :

skriven

mm vad gott!

Svar: Det var SÅ himla gott! Blir sugen bara jag ser bilderna igen. hihi
Johanna

14 Sofia :

skriven

haha jag blir jättesugen på sushi nu!

15 Anne:

skriven

ååh vad gott!
fina bilder!! :)

Svar: Tack! Ja, saknar faktiskt att kunna äta där nu när jag flyttat till Helsingborg.
Johanna

Kommentera här:

Web Analytics