Ny kaitenzushi

Som av en slump gick jag och min Mami förbi Khoki Sushi på kyrkogatan varpå hon utbrister, 'visst var det här vi åt sushi, från rullband!'?  - 'Nej nej', försäkrade jag, 'det var ju på Haiku Sushi Lounge, på parallellgatan. Här har jag ätit en gång för flera år sedan och de har inget rullband.'

Men nog visst har de rullband! Ett till ställe i Göteborg med kaitenzushi alltså. Jag vet inte hur länge det funnits, men enligt recensioner på sushikartan så har de haft det sen april 2011 åtminstone.. jag känner mig helt lurad! Hur har jag kunnat missa detta? Det blev inget besök då, men jag ska absolut gå dit och prova snart.

Kaitenzushi, Tokyo, augusti 2011

 

Mmm.. bara jag tänker kaitenzushi så längtar jag tillbaka till Tokyo helt sjukt mycket! Har ni provat sushi från rullband någon gång? Vet att det även finns i Stockholm och såklart utmolands. (Förutom i Japan så har jag även ätit på kaitenzushi-ställe i London)

1 Freedomtravel:

skriven

Hmm... det får bli nästa gång i Göteborg då ;)

2 Victoria:

skriven

Vänta lite, är inte det där kaitenzushistället vid Ebisu?(kände igen de där skyltarna)

Jag sitter alltid och äter där efter min träning i närheten! :'D



svar:

Eller hur~! Går det ens att få tag på den spriten i Norden?

3 Elin:

skriven

Nämen hihi! Va roligt å tack så mkt :)

4 emma:

skriven

haha, ja då får du se till att besöka stället!

Kommentera här:

Web Analytics