Landgång i Tokyo

Är just nu på besök hemma i Norrköping efter en hektisk vecka med jobb nere i Blekinge. Blev sushi från San Sushi & Wok till lunch idag, och jag hoppas faktiskt på lite sushi imorgon också. Det gäller att passa på!
 
 
10 bitar, misosoppa och wakame-gomasallad  (mobilbild)
 
Av en slump fick jag se att det tidigare gått ett matprogram på svt, från Svenska ambasaden i Tokyo så det blev till att leta fram det på svtplay (inte särskilt svårt, haha) och nu har jag sett det! Det var 'Nya Landgång' med Anne Lundberg, en av mina favoriter, som varit på besök i Tokyo. 60 minuter med Tokyo-bilder, sushi, karaoke och lite matlagning (om än ganska så svensk sådan) gjorde mig väldigt glad! Bästa staden(Tokyo!) och ett av de bästa ämnena(mat!) i ett och samma program funkade superbra för mig och nu blev jag ännu mer sugen på att åka dit, typ imorgon.
 
Programmet finns här, och är absolut värt att kolla in!
1 Emma Axelsson:

skriven

Jag spanade med in det programmet! Kul att få se Tokyo ! men jag tyckte hon var lite oförskämd programledaren mot den japanska gästkocken när de talade om japanerns vänlighet/hyfs. Pinsamt. Nåväl.

2 Claudia:

skriven

Vilken fin blogg!.. älskar menyn där uppe. Hur har du fått den där?:D

Svar: Tack så mycket! Koda in den med hjälp av lite olika guider, sök på typ floating menu.
Johanna

Kommentera här:

Web Analytics