Ai sushi

Förra veckan provade jag ett relativt nytt sushi-ställe, Ai sushi.



Det ligger vid feskekôrka, i en fräscht inredd lokal. 10 bitar för 75:- (lunchpris) med soppa och te, vilket är ett helt ok pris och jag blev nöjd.

Fina bitar, god fisk och bra ris. Tyvärr ingen wasabi nigirin, men det verkar vara vanligt..? Konstigt! Omeletten var bra, brukar annars välja bort den men provade och tyckte den var god. Fin maki med lax och avokado runt och någon sås på. Kunde absolut ätas utan soya. Topping på tonfisken och 'vitfisken', vilket var trevligt, bra att det inte var topping på alla bitar! (På makin fick jag katsuobushi, dvs. rökta fisk-flagor, vilket jag inte gillar.. men kul att de provar något som skiljer från övriga sushi-ställen i stan)

Soppan var god och personalen var helt ok, lite tystlåten. Kul att det var japansk musik, annars är det ju ofta kinesisk eller random 'asiatisk' musik.

 

Ett av de bättre ställena jag provat i Göteborgs innerstad. Helt klart värt ett besök, och värt den lilla omvägen.

 

Min recension på sushikartan.se kan ni läsa här.

1 Ellinore:

skriven

Fy vad gott nu blev jag riktigt sugen!

2 Hanna:

skriven

Sushi ser så himla gott ut! Tyvärr så är det inget som faller mej i smaken :<

3 felicia:

skriven

hej jag sökte runt på google.se för att hitta lite goda sushi ställen och olika kombinationer. Jag bor i Linköping, vore kul om du visste något bra ställe att köpa på här? Kram

Kommentera här:

Web Analytics