Ny film från studio Ghibli

Den 16e juli är det Japansk premiär för Studio Ghiblis senaste anime-film 'Kokurikozaka kara' (översatt: From Kokuriko Hill). Den engelska titeln är 'From Up On Poppy Hill'. Filmen har regisserats av Miyazakis son Gorō Miyazaki, som också regisserat 'Gedo Senki' ('Tales from Earthsea'). Det är osäkert om/när filmen får Europeisk premiär.

Här är en väldigt kort trailer:

 

Storyn utspelar sig 1963 i hamnstaden Yokohama och handlar om en tonårstjej, Umi Komatsuzaki, vars pappa har försvunnit i en olycka till havs. Då hennes mamma jobbar som fotograf, och reser mycket, får Umi ansvaret för familjens pensionat.

1 Annica:

skriven

Oooohhh vad jag längtar! Den är säkert helt underbar!<3 Jättefin trailer trots att den var kort!

2 Jennie:

skriven

ÅÅÅÅÅÅÅÅHHH JAG LÄNGTAR OCKSÅ!! Och vad snygg din nya header är!! :D Trevlig helg! Kram Jennie

3 Tokyo - Love:

skriven

Sv: Ja eller hur?!



@ Jennie: Tackar! Kände att jag ville ha något nytt.

4 Bexy:

skriven

Tack så jättemycket för den fina kommentaren om min bild :D

5 Erika :):

skriven

Vilken underbar blogg du har! Måste verkligen sätta in din blogg i min lista. Älskar den! Ha en bra dag :)

6 ☆ MYMiC ☆:

skriven

lkfnsnalfa längtar sönder efter den där filmen asså! har sett trailern typ 395 gånger hahah xD



sv: aww vad kul att du gillar mina fagra GIF:ar xD hahaha blir som roligare då man kan få bättre reaktions-liknelser! :D



omgg vad kul, var i japan ska du åka? :D

7 ☆ MYMiC ☆:

skriven

omg självklart! det är den bästa av alla filmerna :) suger bara att det inte kommer bli en fyra med tanke p slutet -.-"



haha no way vad kul :D

8 Meroigo:

skriven

Tack för tipset, älskar Ghibli men har inte följt nyheter om sånt här på ett tag! Kanske blir att dra på bio nästa vecka dårå...! :D

9 Anonym:

skriven

Åh, denna ska jag gå på bio på!

10 Elise:

skriven

Åhh, ännu en japanofil att följa! :D Skoj. Avundsjuk på din stundande resa... Var 2 år sedan jag var i Tokyo senast, längtar tillbaka.

Kommentera här:

Web Analytics