Sakura mix I

Nu har sakuran börjat att slå ut i Tokyo, jag önskar så att jag var där! Men det ser ut att bli en resa till hösten istället. Får njuta av mina bilder från förra året istället.

 

Sakura, Tokyo & Kyoto mars-april 2010.
1 emma:

skriven

amen jag dör vackerhets-döden! HERRE MIN GE!! det måste verkligen var en helt fantastisk upplevelse att se dessa körsbärsblommor i sin fulla prakt. Underbara foton Johanna!!! Man blir inte lite avis för det ;-)! Vad glad jag blir att resan blir av om än framskjuten!

2 Tokyo - Love (Johanna):

skriven

@ Emma: Ja men jag VET! Det var något av det bästa, jag sprang runt och fotade så fort jag såg ett körsbärsträd. Man trodde man skulle vänja sig, efter typ 3 veckor av blomning men knappt alltså... FINT!

3 Cecilia:

skriven

Underbart vackra bilder!



Tiden kommer nog gå fort, så ni får er semester till japan!

4 Mimmi:

skriven

Haha man måååste ju inte titta på drama! Om man inte vill såklart. Jag brukade se en del på anime men efter min första drama serie så kunde jag bara inte längre. Vet inte varför!



Träden här hos oss har börjat knoppa men är inte riktigt utslagna än men på lite andra platser är dom verkligen igång, det börjar bli hanami time!

5 johanna:

skriven

Ja den är helt jätteljus och mysig och fin, och allt på samma gång.



Under-dunderbara bilder.. Synd att du inte fick fota dem igen...! Började nästan gråta häromveckan, bara för att jag tänkte på hur hemskt det är (tänkte på katastrofen i japan) , man är så skör som människa och moder jord så stark. Kramar"!

6 Origami-Bokbinderi-Kortmakeri:

skriven

Vilka vackra bilder!! De är så vackra. Ja, om du ska tillbaks till Japan så köp, köp, köp japanska papper om du gillar sånt. Jag skulle vilja åka dit och köpa upp massa papper.



Pappret du såg i mitt inlägg har jag köpt i en butik som tyvärr upphört. Annars ser du lite olika länkar i min blogg med origami/japanska papper. Finns annars att köpa på canvashop, Djura och pappersverksstad, Kreatima i Stockholm, Japan shop, Papell. De flesta ligger i Stockholm eller i Göteborg. Du kan söka på nätet.

7 Origami-Bokbinderi-Kortmakeri:

skriven

Du kan ju höra med ett företag som heter Ulvalills som är grossist här i Sverige. Du kan höra med henne om har något. Synd att du inte kom iväg. Men hoppas du kommer iväg i framtiden.

8 Helena:

skriven

Hej!



Jättefina foton på de japanska körsbärsträden. Bara så enormt vackert. Jag skulle åkt till Tokyo nu i april för att se blommorna men det får bli nästa år istället. Fruktansvärt det som har hänt i Japan, grät när jag såg allt på tv.



Såg att du gillade Hello Kitty vilket jag oxå gör enormt mycket. Efter att jag besökt Japan för 3 år sedan blev jag intresserad av Hello Kitty och vet att det är många som blir glada av den lilla gulliga katten.



Därför har jag öppnat en Hello Kitty webshop där jag erbjuder en stor variation av Hello Kitty saker till bra priser. Jag får in nya spännande produkter varje månad.



Titta gärna in på webshoppen:



www.hellokittyshop.se



Jag hoppas att du tycker om den.



Ha det bra!



Vänliga hälsningar



Helena Nilsson

9 Helena:

skriven

Hej igen!



Om du har vägarna förbi Malmö så får du gärna komma in till mig i min sushibar. Jag är sushikock och har haft min lilla sushibar i 6 år nu. www.nilssonsushi.se.



Såg att du gillade sushi oxå. :)



Hälsningar Helena

10 Tokyo - Love (Johanna):

skriven

@ Helena: Nja, är väl inget jättefan av HK.. hon är ju söt, men jag har typ inga HK-grejer. Men din shop var ju fin! Importerar du sakerna från Japan?



Jag hade också en resa planerad nu om 10 dagar, men vi ställde in tyvärr... så tråkigt!



Brukar inte vara i Malmö så ofta, dvs. aldrig men om jag åker dit ska jag försöka komma ihåg dig.*

11 Magdalena:

skriven

Fina bilder Johanna.

Jag har precis lämnat Japan det skär lite i hjärtat över att inte kunna uppleva våren och körsbärsblomningen på plats.



Hoppas att du kommer iväg så snart det känns säkert igen!

12 Matilda:):

skriven

Jättefin blogg! Superfina sakura bilder oxå:)

13 Alinas Foto:

skriven

jättefina bilder :D

Kommentera här:

Web Analytics