Pandafeber!

I Tokyo rådde verkligen pandafeber! Troligtvis en reaktion på att Ueno Zoo, i februari, fått två nya jättepandor från Kina, efter att de varit utan panda sedan 2008. Självklart tog vi oss till Ueno Zoo för att kolla in pandorna, och oj så söta de var!

Här är lite olika pandaprodukter:



~ Pocky panda, superkawaii pocky "cookie cream" med chokladkex (enligt Kai var det riktigt goda!)
~ Panda-uchiwa (japansk 'platt' solfjäder) med panda
~ Pandabröd!
~ Liten handduk (typ tenugui), från Ueno Zoo, att använda i den japanska hettan

Bilder på de riktiga pandorna kommer snart i ett eget inlägg!
1 emma:

skriven

men gud vad avis jag blir! I LOVE PANDOR! de är ju galet fina alltså! solfjädern och kexförpackningen är mina favvosar!

2 Vizoo:

skriven

Älskar pandor!!! Skulle jättegärna vilja äta lite pocky panda, hur smakar det? :P

3 Linn:

skriven

Man blir verkligen sugen att smaka pandapocky! :) Och pandabrödet!

Det ska bli spännade att se dina bilder på pandorna :)



http://imturningjapanese.blogg.se

4 Cat:

skriven

Gissade på att det inte var någon lakrits i det där nej... xD Alla japaner jag stött på hatar lakrits.



Sv. Ja, man får vänja om sig lite. Det är väl som att äta pasta i Italien antar jag, dock har jag hört att den inte är så god där, men ändå.

5 Karin:

skriven

Vilka sötsaker!

6 Nea:

skriven

de där bröden är så söta i utseendet! Hittade beskrivning på hur de görs för ett tag sedan: http://perfectpandas.com/2008/01/08/panda-bread/

7 Patricia - nonamida@twitter:

skriven

Nej men herregud! Jag som älskar pandor ><''

8 thaipinnen:

skriven

åhh jag älskar pocky :D

9 Fashimi:

skriven

Panda Pocky?! Wow.

10 Moa:

skriven

Älskar pandor! :3

Skulel vara himla kul att testa panda pocky eller panda brödet! :D

Kommentera här:

Web Analytics