Kobra i Tokyo

Om några minuter börjar Kobra på SVT 1 och idag ligger fokus på Tokyo och tiden efter jordbävningen. Det går säkert också att se på SVT Play om man skulle missa sändingen, jag ska i alla fall bänka mig i soffan nu!

Edit: programmet finns på SVT Play här.

Shibuya, Tokyo, augusti 2011

1 Jennie:

skriven

Hej tjejen! Tusen tack för tipset. Detta ville jag inte missa men jag fastnade i jobb framför datan. Jag bara älskar SVT Play! Sov gott :D Kram

2 angelica:

skriven

Ja, tidigt är det! :) Men våren är nog väldigt tidig överallt känns det som. kram o fin torsdag!

3 Anonym:

skriven

Bra program hann inte se hela så det får jag göra senare

4 Cat:

skriven

Åh, tack för tipset! Ska spara länken tills jag har tid att titta~

5 Nikkorglass:

skriven

Kollade givetvis programmet som allt annat om Japan... :~) Intressant. Serien SVT visade nyligen om jordbävningen och tsunamin var också bra.

För er som älskar Japan kan jag rekommendera "Begin Japanology" en SUPERB serie med den mycket trevlige Peter Barakan, läs mer här: http://www3.nhk.or.jp/nhkworld/english/tv/japanology/index.html en lista på alla avsnitt som sänts: http://japanology.glt.pl/

Programmen går att hitta lite varstans på nätet bla här: http://www.hellofuntime.com/search/label/BEGIN%20Japanology och här: http://www.d-addicts.com/forum/torrents.php?search=begin+japanology&type=&sub=View+all&sort=



Slutligen några av mina bilder från Japan 2008:

http://www.flickr.com/photos/nikkorglass/sets/72157610144723775/ och 2010:

http://www.flickr.com/photos/nikkorglass/sets/72157623514634025/



Trevlig blogg du har, skall börja följa den!

6 amina begic:

skriven

härlig blogg! kolls gärna in min nystartade blogg och kommentera vad du tycker, sprid :))

7 Johanna (Tokyo - Love):

skriven

@ Nikorglass: Tack för tipsen och tjusiga bilder. Kul att du vill följa bloggen!

8 Ebba i friendship:

skriven

Vilken fin blogg! :)

9 Nikkorglass:

skriven

@Johanna (Tokyo - Love)

Tack! Glöm inte att kolla några "Begin Japanology", du är fast efter en titt, jag lovar! 8-)



Du har ingen aning vad som hände med My och den är bloggen?http://nyaijapan.blogspot.se/

Spårlöst borta...

10 Ebba i friendship:

skriven

Sv: Ja det är klart jag kommer fortsätta kolla in, Hur är det med dig? :) kram<3

11 Tokyo - Love:

skriven

@ Nikkorglass: Ingen aning. Har besökt bloggen någon gång (dock efter att hon slutade skriva)

12 Emelie:

skriven

Åh, jag såg det förra veckan, får kolla svtplay när tid finns :) var det någon speciell musik i programmet? För jag spottade en 1sek sekvens med Seoheyon från SNSD i förhandstitten förra veckan!

Körsbärsblommorna har inte riktigt börjat blomma än i Tokyo, bara något träd här och där, din bild från Shinjuku var jättefin :) har du tips på någon fin Sakura park? :)



Långt svar på dina kommentarer: Tack så mycket för tipset om halstabletter, har tagit med mig extra nu :)

Ja, jag är faktisk väldigt glad över de sista dagarna i Sverige, de blev finare än jag trott! Hade inte förväntat mig att så många ville följa med på en hejdå-lunch och fika!

Ja, första besöket på Wagamama efter tips från dig :D så tack! Alla var supernöjda med sina maträtter, jag med! Jag tyckte dock menyn var lite knepig, men jag får nörda mig lite mer i japansk mat så lär jag mig (:

Vi bor på hostel i Asakusa nu, och varje gång jag ser Sky Tree blir jag lika fascinerad (alltså varje dag typ 100gånger). I dagsljus är det megahäftigt! Det är inte logiskt i mitt huvud att man kan bygga något så högt!

13 Filippa:

skriven

Hej! :D

Du har verkligen en jättefin blogg!

kika gärna in på min! :D http://snyggafilippa.blogg.se/

Och om du har twitter så får du gärna följa mig! :D

@filippalofsved

14 Annica:

skriven

Önskar att jag hade tittat på det på tv för svt play funkar sällan:S

15 Emelie:

skriven

Sv: Ja, förpackningarna är så fina! Om jag kunde så skulle jag spara alla dem, men har redan ett gäng förpackningar hemma :) De får sparas på bild istället ;)

Kommentera här:

Web Analytics