Utökad receptboksamling

Jag har inhandlat och fått lite nya recept- och kokböcker sedan senaste boktipset.. Här är min hylla med asiatiska receptböcker. Japan, och specifikt sushi, dominerar men jag har också kinesiska och "allmän-asiatiska" böcker.



Någon bok ni känner igen och själva äger?
1 Mammi:

skriven

Nä jag har nog ingen av dessa böcker men jag har kanske köpt någon av dessa till dig....???

2 Johanna (Tokyo - Love):

skriven

@ Mami: Hmm... kanske, jo du har ju i alla fall betalat 'det japanska köket'.

3 Malin Aurora:

skriven

Jisses, det var ingen dålig samling måste jag säga!

4 Emma:

skriven

Sv: Jag köpte ett suica kort som sagt, de funkar i stort sett överallt, så jag bara laddar det med pengar. Det lär bli rätt dyrt antar jag, hehe.

5 Frida A.:

skriven

jättesöt blogg!

vem har gjort designen?

6 Frida A.:

skriven

sv; det är lugnt ;)

7 Clari:

skriven

Yes :) I read the translation of google :)



A lot books for cooking...I'm looking forward to make my own sushi....well, we will see, if it is tasty ;)

8 Katarina:

skriven

Inte bara Sushi!

Snygg blogg.

9 ellen:

skriven

Jag har boken om grönt te och den som heter Japan och Korea. Koreansk mat känns mer bekant och hemma för mig eftersom mitt ex är korean och jag har tagit till mig mycket av det tänket kring mat. Sushi är självklart en favorit också. Visste du att i korea fyller man gärna sushi-rullar med stekt kött och grönsaker?

Kommentera här:

Web Analytics