En vanlig onsdag

Idag är det exakt en månad tills vi landar på Narita Flygplats, Tokyo! Helt galet hur kort tid det är kvar och hur mycket jag hade tänkte hinna fixa med och göra innan dess. Det nya passet ligger och väntar på passexpeditionen, packlistan börjar formas i mitt huvud och pengar är (sedan länge!) växlade! Visste ni förresten att i Japan, även i Tokyo- världens största stad- är det kontanter som gäller. Visst de tar kort på vissa större affärskedjor, men det är väldigt ovanligt. Tror bara vi betalade med kort ett par gånger under vår 3 månaders-vistelse där 2010. Läs gärna mer av mina tips inför Japan-vistelsen här.
 
Anledningen till att jag är så inaktiv här är så enkel som att jag jobbar i Malmö, dvs. pendlar en bit varje dag, och förra veckan var det Malmöfestival och jag hade planer varje kväll. Men ju närmare avresa vi kommer desto mer sugen blir jag på att skriva och visa bilder. Har bara inte synkat min bildbank med MacBook'en än, vilket gör det lite mer tidskrävande.
 
 
Nu ska jag kolla lite på Youtube innan det är dags att sova!

1 Malin Aurora:

skriven

Åh var är den bilden tagen ifrån?<3

Svar: Från Asahi-byggnaden (golden turd haha). Otroligt fin utsikt. Ska absolut dit igen nu under vår resa i sept-oktober!
Johanna

2 Dennis:

skriven

Hejsan!!
Vilken vacker bild! Jag har följt din blogg ganska länge nu och jag tycker det är lika intressant varje gång som jag ser ett inlägg komma upp. Jag flyttar till Japan i April och jag har aldrig varit där förut så jag undrar om du skulle kunna rekommendera några ställen till mig.
MVH Dennis Du får jättegärna mejla svaren till mig! :) Gillar din blogg SÅ MYCKET!! :D

Svar: Hej Dennis! Åh vad kul att höra, det är så trevligt när ni läsare kommenterar! Underbart att du ska flytta till Japan, var i Japan ska du? Oj vad jag hade velat flytta dit igen, men framöver blir det säkert så. Kolla gärna in mitt tips-inlägg: http://sakuradesu.blogg.se/2011/august/tips-till-japanresenaren.html
Hihi, vad glad jag blir! Fortsätt gärna kommentera, och fråga mer! *
Johanna

3 Elena :

skriven

En månad är ingenting, spännande :)

Svar: Eller hur!? Längtar ihjäl mig typ, känns både som igår och 100 år sedan jag var där senast.
Johanna

4 Emelie:

skriven

Hej! Åh vad kul att du snart åker, ser fram emot bilder och rapporter därifrån! Blev så glad när jag hörde att Tokyo får OS 2020, du får vldigt gärna fota om du ser några "hurra-skyltar" eller förberedelser inför det :) vore jätteintressant!

Svar: Jag vet, längtar och har längtat så himla mycket! Och idag beställde jag en ny kamera, så mycket bilder lär det bli. Åh ja, det ska jag försöka göra.
Johanna

Kommentera här:

Web Analytics