Asian market

Min lilla resa till Göteborg gick bra. Fint väder, fint sällskap och lite trevlig shopping (julklappar och mat). Göteborgs utbud av 'asienlivs-butiker' har faktiskt blivit lite bättre, eller snarare lättillgängligt, då det öppnat en ny butik inne i Nordstan. Senast vi var på besök fanns en liten filial till Saigon Food (en superstor butik ute i Gamlestaden, som vi trots att vi bott där faktiskt inte besökt innan) men nu hade de fyttat in hela butiken till stan! Tydligen var det grand opening bara 2 dagar tidigare. Förutom en massa bra grejer och asiatisk mat så har de också en vietnamesisk restaurang och ett café.
 
Jag hittade bland annat mochi- japansk risdessert/kaka, superbilliga currybaser och instant-risnudlar! Eftersom att jag är glutenintolerant så kan jag inte äta de vanliga vetenudlarna, men i Japan lyckades vi hitta snabbnudlar gjorda på ris och jag har letat här hemma sen 2010. Saigon hade en hel vägg med snabbudlar och faktiskt ett flertal glutenfria varianter, både ris- och glasnudlar (mungbönsnudlar)! Jag köpte 4 olika sorter och lär köpa på mig mer till helgen då jag ska till Göteborg igen. Har testat en sort och är riktigt nöjd.
 
Ingången i Nordstan  *  Japanska livsmedel  *  Ris-snabbnudlar
 
 
När vi bodde i Göteborg var jag inte helt nöjd med utbudet av just japansk mat, men nu så saknar man de affärer som faktiskt åtminståne har lite "äkta vara" och mycket annat asiatiskt. Här i Helsingborg har jag inte riktigt hittat nåt bra ställe tyvärr. Har ni några tips?
 
1 Daniella 🌙:

skriven

den affären har funnits där sen iallafall innan augusti :D

Svar: Den har väl bara varit på övervåningen innan? Hon i kassan sa att de öppnat nyss och det var ju Grand Opening-ceremoni 30/11 i alla fall. Men bra oavsett. ; )
Johanna

2 Julia:

skriven

Älskar asiatisk mat!

Kommentera här:

Web Analytics