Ni no Kuni

 
I fredags släpptes ett nytt japanskt rollspel till PS3 - Ni no Kuni: Wrath of the White Witch, som bland annat är skapat av Studio Ghibli. Kai tog omvägen förbi Malmö efter jobbet för att hämta ut vår förhandsbokade 'Wizard Editon' och spelet är helt underbart fint!
 
 
Wizard edition med Wizard's Companion och en Drippy plushie.
 
I Ni no Kuni spelar man som Oliver, en pojke som just förlorat sin mamma och får hjälp av en 'fe' att ta sig över till en annan värd (Ni no Kuni = den andra världen/landet) för att där bli en trollkarl, rädda världen och förhoppningsvis få tillbaka mamman. Miljöerna och karaktärerna är väldigt mycket Ghibli och såklart också bra gjorda, fascinerande och vackra helt enkelt! Att det sedan går att spela spelet med japanskt tal (och engelsk sub.) gör det ännu mer lockande för mig.
 
Än så länge har vi inte hunnit spela så mycket, mest provat eftersom vi väntat så länge! Får nog bli en spelsession i kväll. Någon av mina läsare som har provat spelet?
 
 Från officiella spelsidan.
 
Här och här finns trailer och 'gameplay' att kolla in. 
1 Ells R:

skriven

Älskar det! Så himla fint!

2 Maggie:

skriven

Jag hämtade mitt i fredags också, har spelat ca tio timmar hittills och tycker att det är väldigt fint! Lite småsaker som jag kanske inte gillar till hundra procent, men över lag har det absolut varit värt ett års väntan! ;)

3 Emi:

skriven

Jag har alltid velat spela det här alltså gaah, Älskar Studio Ghibli och det verkar *^* ...helt awesome.

Svar: Ja, har också väntat länge på det. Det är jättefint!
Johanna

Kommentera här:

Web Analytics