Körsbärsblom

 
Körsbärsblommen kom tidigt i år, både i Tokyo och här hemma i Helsingborg. Såklart känns det lite tråkigt att precis missa hanami i Japan, men jag är glad att våren kommit tidigt i Skåne och att vi redan fått se en massa fint rosa. Och såklart att vi får möjlighet att besöka Tokyo igen ändå! Om några dagar fyller jag år och sedan är det packning inför resan som gäller! 
 
 
 
Dessa fina träd står utanför biblioteket, men tyvärr har blombladen redan börjat falla... Hoppas förresten att ni gillar mitt relativt intensiva bloggande om förra Japan-resan. Jag har varit lite seg med det innan, och nu när det bara är 8 dagar tills vi far igen så vill jag hinna med att berätta lite från hela resan. Just nu hinner jag inte med att skriva om så mycket annat och jag stressar med att "hinna klart" så håll ut och kommentera gärna! 
 
Jag måste förresten ta mig dit och fota lite med en bättre kamera, iPhone-kameran är väl ok men bilderna blir inga höjdare.. (>__<)
 

1 s a r a h m o b e r g:

skriven

Så fina :)

Svar: Ja, visst är det vackert?!
Johanna

2 Daniella 🌙:

skriven

åh, längtar tills träden i gbg slår ut <3

3 linnea:

skriven

Så himla synd att man åker till japan aningens för sent :/ vi var inne på att ta en tur till hokkaido för att ha besökt de 4 huvudöarna, men vi insåg att det nog kan vara för kallt för att sakuran ska ha hunnit dit ändå (typ runt nollan just nu haha). Så nu funderar vi på vart vi kan åka annars. Är lite sugna på okinawa.. men vi får se

4 Josefin:

skriven

Gud va vackert! (✿ ♥‿ ♥) Tror inte vi har några körsbärsträd i min stad...

Åker tillbaka till Japan om fyra dagar, men är rädd att jag precis missar körsbärsblommen i år! ((´д`))

Svar: Ah, var bor du då?
Vad kul! Oooh, att komma dit så "nära" inpå är nästan retligt.. Har hört att det ska finnas senblommande träd i Shinjuku Gyoen, så ska du till Tokyo så spring dit och kolla!
Johanna

Kommentera här:

Web Analytics