Ensamdagar hemma

  
Plugg, höstrusk och ensamtid. Men ingen inspiration eller något bloggsug just nu. Nästa vecka är det slutprov i japanskakursen jag läst, och jag försöker att plugga så mycket jag kan men det är svårt med disciplinen. Det har varit superkul att komma igång med japanskan igen, men tempot har varit lite väl högt för en distanskurs. Men jag kommer att fortsätta gå igenom det vi lärt oss och redan ska kunna, så att jag håller igång och kanske blir lite mer säker i språket. Igår gick jag till biblioteket och lånade en ny bok, så lite händer i alla fall. 
 
Vill blogga recept, inlägg från Tokyo-resan, tips och annat kul! Men jag återkommer med ny kraft efter slutproven, då också Kai kommit hem från sin jobbresa. Hoppas ni ser fram emot nya inlägg! Just nu går det långsamt och är lite trist och jag vill att ni ska bli glada och inspirerade av att läsa bloggen, jag skriver ju inte om allt jag gör varje dag av en anledning. ^__^) Lägger upp bilder på min instagram lite oftare, så kolla gärna in där så länge. Jag heter kjforsberg där. 
1 Emelie:

skriven

Jag tror jag redan frågat, men visst läser du på distans? Jag läser distans, men då är det 15 hp på halvfart, ganska sakta tycker jag (vi blir klara i december). Hur många hp är din kurs? :)

Svar: Ja precis. Läser 15hp helfart! Så föreläsningarna är redan slut, nu är det tentor nästa vecka. Vilken nivå läser du? Hade gärna kört halvfart eftersom jag inte pluggat sen 2011 och ju hoppade på en högre nivå (hade behöv lite tid att gå igenom mina gamla kunskaper, haha).. många i min kurs som verkar jobba samtidigt, fattar inte hur de hinner!
Tokyoyo

2 Milla:

skriven

Lycka till!! :)

Svar: Tack du! ^__^)
Tokyoyo

3 Malin:

skriven

Lycka till med tentan. Hoppas det går bra :)

Svar: Tackar! Det gick fint faktiskt. Nu har jag en grammatikuppgift och inspelningsuppgift att lämna in bara.
Tokyoyo

4 Sandra:

skriven

Ja, visst är det en rolig växt :) Har massa små sticklingar så hojta ifall du vill ha en!

Svar: Åh, ja vilken nostalgi. Wow! Jag skulle gärna ta hand om en lite "spätt-iväg", om du har över. Du kan maila mig om du vill, love-tokyo[at]hotmail.com
Tokyoyo

5 Julia Müller-Sandvik:

skriven

ibland måste man hämta energi att göra allt man vill ju :D

Svar: Precis, bra sagt! Nu har det mest varit för att jag inte ska göra tusen andra saker, utan faktiskt plugga.. haha. Det verkar i alla fall ha funkat ^__^)y
Tokyoyo

6 vildblomma.blo.gg:

skriven

Måste verkligen resa till tokyo någon gång, verkar så sjukt häftigt!

Svar: Ja, det är verkligen en av det bästa platserna! Hoppas du får möjlighet att åka dit i framtiden. ^__^) Kul att du hittat hit!
Tokyoyo

7 Agnes:

skriven

Åh vad underbart det verkar vara i Tokyo! Lycka till med tentan. Massa pepp till dig!

Svar: Tack du! Det gick fint. Tokyo är verkligen helt underbart! Kul att du hittat hit!
Tokyoyo

8 chrissy :

skriven

ÅH men himmel vilka mysiga bilder!

Svar: Tack! Nu är vädret tyvärr inte alls lika fint, så det blir inte lika många promenader... hoppas på sol igen snart!
Tokyoyo

9 Anica:

skriven

Åh, japanska kan vara tufft och då särskilt i början. Pluggkramar! :)

Svar: Tack tack! Jag började ju plugga redan i Tokyo 2010, men sen har jag haft uppehåll ett bra tag. Känns att det faller lite mer på plats nu i alla fall, vill bara plugga mer! Kram
Tokyoyo

Kommentera här:

Web Analytics