Sista dagen i Japan (2014)

 
Vå sista dag i Tokyo spenderade vi i Ikebukuro. Vi hade inte fått nog förra gången vi var där, så vi tog oss dit igen och tog oss bland annat till Sunshine City för en tur upp till observatoriet i Sunshine 60- Tokyos 4:e högsta byggnad.
 
 
Utsikten var, som alltid i höga byggnader i Japan, väldigt imponerande. Sikten var tyvärr inte så bra, det var disigt och grått, men vi lyckades ändå få en liten skymt av Fuji-san (berget Fuji). 
 
 
Det blev lite fönstershopping också, och några bokinköp. Sen tog vi sen lunch på ett indiskt ställe och passade på att spela lite på arkad också. 
 
 
Kvällen spenderade vi med att packa (dvs. att försöka få ned alla inköp i våra väskor, det gick bra!) och så blev det ett sista besök på det som kom att bli vårt stammisställe i Akasaka, Itamae Sushi
 
Det var den sista dagen på vår resa 2014, dagen efter tog vi Narita express ut till flygplatsen och for hem. Nu sitter vi i loungen på Kastrup, snart redo för boarding av flyget till Tokyo igen! Lite lagom att jag hann bli klar med förra resans inlägg precis innan nästa resa tar vid. ^__^)
 
- translation - 
We spent our last day in Japan (last year) in Ikebukuro, visiting the Sunshine 60 observation tower. We ended our night in Akasaka with sushi, of course.  
 

1 Daniella 🌙:

skriven

kommer du blogga om denna resan med sen? c:

Svar: Självklart! Ska försöka vara lite snabbare denna gång dock ;)
Tokyoyo

2 matte:

skriven

Trevlig resa!
(Och hoppas få se många fina bilder! :) )

3 Frida:

skriven

Åååååh så härligt med throwbacks till resor til Tokyo! Det verkar ju vara en sån himlans underbar stad, och att få följa en sån expert som du är runt är verkligen jättetrevligt!

Svar: Oj, tack vad kul!
Tokyoyo

4 Julia Müller-Sandvik:

skriven

det ser heeeelt otrligt ut !!

Svar: Grymt! Nu är vi tillbaka igen, känns inte klokt.
Tokyoyo

5 FANTASYDINING-En blogg om temarestauranger och resor:

skriven

Hoppas ni har det underbart i min favoritstad! Jag har tillbringat flera timmar nu och läst igenom din blogg på riktigt. Jag har ju läst den förut men aldrig sträckläst den så som nu.Hittat massor med bra grejer inför våran kommande Tokyoresa i slutet av maj.Den där utflykten till Kamakura måste vi göra.Vad kostade tåget dit? Skulle du rekommendera att börja besöka Hasederat templet? Tack för en underbar blogg med massa inspiration. Kram

Svar: Så kul att höra! Läste du kronologiskt eller specifika kategorier? (nyfiken)
Vi tänkte faktiskt ta oss tillbaka till Kamakura imorgon, och Hasedera står på besökslistan.
Hmm, alltså jag gillade att börja i norr och promenera söderut men vi kom ju lite sent till Hasedera.. Vilket som är bäst beror nog på VAD man vill se i Kamakura, allt hinns inte med på en dag. Norr-söder var också mest nedförsbacke, så lite lättare. Man kan ju åka typ buss också, men det intresserade inte oss.

Imorgon ska vi nog gå av nere i Kamakura istället, men som sagt det beror på vad man vill se. Öppettiderna är ju tyvärr inte så generösa oftast.
Tokyoyo

6 FANTASYDINING-En blogg om temarestauranger och resor:

skriven

Jag läste uppe från och ner :) Ska läsa på lite mer om Kamakura det verkar verkligen vara en underbar utflykt. Kul att ni ska dit igen. Jag tror jag mest är intresserad av Hasadera templet och Kötoku-in men även det andra verkar supermysigt att besöka.

7 Malin:

skriven

Roligt att du hann få med hela förra resan innan den nya! Du tar verkligen bra bilder, och många gissar jag! Jag var lite obekväm med att ta foton rakt ut i folkvimlet när jag var där, om någon som hamnar nära i bild skulle ta illa upp, men vet inte om jag behöver vara det. Hur gör/tänker du?

Kommentera här:

Web Analytics