Pyssel för sushi-älskaren

 
I helgen var vi uppe i Norrköping för att umgås med mina systerbarn. Med oss hade vi lite små presenter från Tokyo, mest godis och sötsaker. Till Stella, sushi-älskaren på 10 år, hade jag köpt ett litet "gör det själv-godis" som är ganska populärt i Japan: Popin cooking. Dessa set finns i olika versioner med olika teman bland annat sushi, bento och donuts. Såklart köpte jag sushi-godiset!
 
Det var ganska så pilligt att få till, och vi blev lite osugna på att äta upp bitarna i och med hur mycket man fick greja med fingrarna i "godismassan" (noggrann handtvätt innan är ett måste!). Men visst blev de fina?
 
 
Tre tjusiga bitar sushi som på paketet: tamago (ägg), maguro (tonfisk), gunkanmaki med ikura (laxrom) och en liten freestylad bit. Och såklart lite soja också.
 
Hur smakade sushigodiset då? Nja, själva riset var helt ok och smakade bubbelgum. Reste hade vindruvsmak, något som är vanligt i Japan, men som jag inte alls gillar. Stella var nöjd med utseendet, men inte smaken. Så de blir nog knappt uppätna, men fina blev de!
 
- translate -
We bought a pack of popin cooking sushi candy set for my niece, whilst in Japan, and this is the results. Not the best taste, but pretty cool looking. 
 
(lite tråkiga mobilfoton, sorry!)
 

1 Jagger :

skriven

Åh, min sexåringen skulle bli så avundsjuk! Hon tittar jämt på "minimat" på Youtube.

2 JOSEFINE:

skriven

Haha.. Så roligt pyssel!

3 Louise:

skriven

Hihi, vad kul! :p

4 Linnea:

skriven

Det ser nästan farligt ut, haha! Tråkigt att det inte smakade fantastiskt!

5 Elvira Vikström:

skriven

Åh gud ja! Den här har jag också haft kul med! Säljs i min närmsta mataffär och jag får anstränga mig varje gång för att jag inte ska köpa den ;)

Finns en pizzaversion också! Mina kompisar testade den när de har och hälsade på och blev väldigt chockade då det smakade som riktig pizza!

Svar: Hehe, ja jag såg det! Denna smakade då i alla fall inte som sushi... Hade kanske varit bättre? Fina är de i alla fall, och pilligt jobb.
Tokyoyo

6 Ninni:

skriven

Haha dessa såg jag också när jag var i japan men vågade inte riktigt prova. Vad fina de blev! :)

Svar: Visst blev det! Inte så goda dock... >__<)
Tokyoyo

7 Nathalie Isaksson:

skriven

Tjusigt! tveksamt på om de är goda men fina är de iaf =)

Kommentera här:

Web Analytics