Den japanska maten

Som den matnörd jag är så är den japanska maten, självklart, en bidragande anledning till mitt intresse för Japan, och också något av det jag saknar mest. Hela konceptet med izakaya, kaitenzushi och onigiri får mig att känna en liten klump i halsen av saknad..

 

 

Dessa bilder tog jag en 'vanlig kväll' i Tokyo i augusti, lite tsukemono (japanska pickles) och olika kushiyaki (spett med grillad mat, ex. yakitori). Mmm.. så gott!

 

I helgen kommer Kai upp till Uppsala (för den som missat så är jag här på jobb) och vi tänkte ta en heldag och kväll i Stockholm. Vi tänkte försöka äta lite japanskt och funderar på det nya stället med izakaya-feeling, Blue Light Yokohama. Är det någon av mina läsare som ätit där? Skulle vara kul att höra vad ni tyckte, i så fall.

1 Freedomtravel:

skriven

Ser intressant ut! Har inte ätit så mycket japanskt, förutom klassiska sushi och yakiniku (eller hur det stavas?) Skulle vara kul att prova mer. Inte så förtjust i bläckfisk dock...

2 Victoria:

skriven

sv: haha, råkade länka till en gammal en..



Finns många att välja bland, haha~!

Har du någon rekommendation här borta i Tokyo? :3

3 Fantasydining:

skriven

Verkar som att vi båda två längtar tillbeka en hel del till världens bästa stad Tokyo.



Mvh Fantasydining- En blogg om temarestauranger

4 Karin:

skriven

Blue Light Yokohama är det bästa som har hänt Stockholm!! helt fantastiskt god japansk mat. Rekommenderas starkt.

Hittade din blogg av en slump. Kul japan-läsning. Själv åker jag på Japan-semester över jul o nyår och ser fram emot det!

5 Tokyo - Love:

skriven

@ Karin: Kul att du hittat hit! Får man fråga hur?

Ja, det blev ju tyvärr inget besök, men jag är taggad på att prova vid nästa Sthlms-visit. Härligt att du ska till Japan, är det Tokyo som gäller då?



Kommentera här:

Web Analytics